regulacja pompy wtryskowej Lucas

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych
Pokrewne


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

 

Betandwin

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

Temat: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
bo po podłączeniu pompy z mundka do elektroniki fiesty immo mrygało i nie chciał zapalić, więc rozebrałem troche obie pompy i elktronike z pompy fiesty(Bosch) podłączyłem do pompy z mondeo(Lucas) i...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=21956



Temat: co to jest ??? czy moze ktos wie???
hello lukas, jeśli chodzi o drgania to jest albo kwestia złej regulacji pompy wtryskowej albo raczej masz wywaloną poduche pod silnikiem, a ilość paliwa to Cie cygani pływak bo niema możliwości żeby w trójce było tylko 30 pare litrów poj. chyba że ktoś ci podmienił zbiornik mała zmiana bo niedoczytałem- zrób sobie mały przegłąd silnika ( wtryski, kąt wtrysku, itp.) soć napewno...
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=5897


Temat: volvo 440 td ustawienie zapłonu
tak właśnie przyspieszalismy i opózniali zapłon na pompie wtryskowej znajomy mi mówił ze u niego w fordzie silnik 1.8 td mechanik wsadził jakis klucz do pompy wtryskowej i kąt wtrysku był ustawiony tak jak fabrycznie bo silnik miał tam wymieniany bez osprzętu wiec zaszła potrzeba regulacji tego badziewia no i właśnie on tez ma pompe LUCAS tak jak ja. Jest to możliwe ... to się wyłącza a u kolegi przy gwałtownym dodaniu gazu gdy motor schodzi z obrotów ten przyspieszacz tez się włącza a u mnie nie? dziwne te pompy ,,bardzo.. aha ostatnio mi...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=16864


Temat: 1.9D - czy da sie stuningowac??
oraz jako regulacji EGRu... Właściwie do poprawnej pracy silnika nie jest on specjalnie potrzebny... no, może po za jednym. W WJY dołożono elektroniczne sterowanie regulatorem kąta wtrysku. ALe bez tego także...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4157


Temat: DIESEL-SERVICE
Witam, Prowadzę w Krakowie warsztat DIESEL-SERVICE Zakres świadczonych usług: - komputerowa diagnostyka silników Diesla, - naprawa i regulacja pomp wtryskowych na stole probierczym (pompy rozdzielaczowe VE mechaniczne i EDC, pompy rozdzielaczowe LUCAS, pompy rzędowe do aut dostawczych i ciężarowych) - diagnostyka pomp VP29/30/44 - odczytywanie kodów błędów w sterowniku pompy - naprawa i regulacja wtryskiwaczy (tradycyjne i dwusprężynowe TDI) - naprawa pomp...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4763


Temat: Mechanika Lucasa
Przeczytałem chyba całe archiwum o Lucasie i Boschu, jednak muszę pytać Konkretnie chodzi o Lucasa w peugeocie 1,9TD ale pytania raczej ogólne. Przestawiacz kąta wtrysku obraca "koszyk" w zależności od ciśnienia wewnętrznego pompy, rozumiem, że jak brakuje ciśnienia to jest max przyspieszony - np. rozruch, albo duże obciążenie kiedy paliwo się leje wtryskami a obrotów mało.. a ze wzrostem obrotów i małym ... podgrzewa a od temp się wysuwa, to prawda ?? Sprawna "grucha" ma dużą zwłokę? powinna być słyszalna zmiana pracy silnika na jałowym? Rozumiem z tego że "grucha" nie przyspiesza wtrysku w ... wtedy ograniczać zakres regulacji ciśnieniowej.. zdarza się taka awaria? Proszę o podpowiedzi czy dobrze rozumuję
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2522


Temat: kopcenie podczas przyspieszania (Megane 1.9 td)
i regulowane jakies 20 tys. km temu, ale nie wiem po jakim sa przebiegu (auto ma najechane okolo 170 tys. km) Mam podejrzenia nie wiem czy sluszne, że moze to byc...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1733


Temat: [Matbro TS 270] jaki typ silnika?
Witam, tak jak w temacie, chciałbym się dowiedzieć jaki typ silnika był montowany w tej ładowarce, potrzebuję kilka jego danych eksploatacyjnych (luzy zaworowe, ciśnienie wtrysku itp.), ale nie wiem jak to ... tabliczka znamionowa pompy wtryskowej także jest nieczytelna (zamalowana), ale wiem że pompa jest firmy LUCAS. Proszę o pomoc w identyfikacji, gdyż silnik bezlitośnie doi paliwo (nie wydaje mi się że tak być powinno gdyż słyszałem że takie ładowarki są w miarę oszczędne), znając te dane będę mógł się zabrać za podstawowe regulacje silnika. Pozdrawiam
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=8281


Temat: pompa wtryskowa
jeśli pompa ma automatyczną regulację podciśnieniową to z tyłu (od stronu bloku silnika) jest dźwigienka z dwoma śrubami ograniczającymi, jeśli nie ma dźwigienki to regulacja gdzieś jest ale nie mam pojęcia gdzie bo nigdy nie grzebałem w dawce, sama się nie zmienia, jej nieprawidłowość oznacza awarię pompy, więc trzeba pompę oddać do specjalisty aby zobrazować problem spytam: czy posiadając samochód z silnikiem ... nie zyskasz... pod warunkiem że w ogóle się dowiesz jak to zrobić oczywiście ja NIE WIEM gdzie się reguluje dawkę w pompie STANADYNE, DELPHI czy LUCAS bo mimo 8mio letniego doświadczenia jako mechanik NIGDY nie miałem potrzeby grzebać w bebechach pompy wtryskowej na maszynie, robi to gość na stanowisku probierczym gdzie można precyzyjnie ustawić moment i dawkę wtrysku, poza tym facet zna...
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=5017


Temat: Pare pytań odnośnie regulacji silnika
Na wstepie chcialem sie przywitac. Przeszukalem forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na problem przed ktorym stoje. Mam klopot z silnikiem 1.9 TD o symbolu DHY. Pompa Lucas XUD.110.DPCR 8444B731A, Turbina KKK-K14-16,32. Mam pare pytan odnosnie mojego silnika: - Na jakie cisnienie powinny byc ustawione wtryski, - Ile powinien wynosic kąt wyprzedzenia wtrysku przed GMP, - Jak go ustawic, - Gdzie mozna nabyc...
Źródło: forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=9193


Temat: Pare pytań odnośnie regulacji silnika
adler5555, masz pompę Lucas - Roto Diesel której regulacja jest opisana w książce. Ciśnienie wtrysku dla lucasa to 130bar (na wtryskach powinno pisać). Z przodu pompy (nie ta od strony silnika tylko od strony przodu) powinieneś mieć dźwignię do regulacji wyprzedzania kąta wtrysku. Spróbuj ją naciągnąć wtedy silnik powinien zacząć bardziej klekotać ale i też lepiej odpalać. Co do turbiny nie polecam...
Źródło: forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=9193


Temat: [Scenic I phI] scenic nie pali F8Q
Witam jestem tu nowy przeanalizowałem tematy tu omawiane ale nic nie podchodzi do mojego problemu. Silnik 1.9 Dti na pompie lucas padł ale nie tak nagle, najpierw problemy z odpalenie szarpanie ... kąta wtrysku , próbowałem odpowietrzać układ paliwowy wygląda to tak jakby pompa nie wytwarzała ciśnienie albo nie dochodził do niej prąd na włączonym zapłonie jest zasilanie do zaworu stop i przestawiacza ale nie ma w trzeciej kostce ale nie wiem do czego ona idzie ( czarny plastik z możliwością regulacji na pompie , może ma ktoś jakiś pomysł lub radę dzięki 06.01...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=19605


Temat: pompa wtryskowa
Ponownie witam! Ustaw sobie moment wtrysku,ale nie na oko tylko na znaki. Gdybym wiedział na jakie znaki, to bym ustawił, a o rozrząd Ci chyba nie chodzi bo to juz zupełnie inna bajka. Jedyne znaki które dała nam firam CAV-Lucas jest wartość na zaślepce pompy (u mnie wynosząca 7.96) i dodatkowo jeszcze po regeneracji pojawiła się plastikowa nakładka na ramieniu regulacji biegu jałowego z identyczną informacją. Innych znaków nie pamiętam... Czyli, do ustawienia pompy poprzez przekręcanie jej na trzech szpilkach i podłużnych otworach w kołnierzu potrzebnu jest tzw. "przyrząd specjalny 4093-T wraz z ... sprawia, że nawet niektórzy mechanicy ustawiają to "na oko" Ja bym wywalił tego lucasa i poszukał pompy boscha Szczerze... to też bym go wywalił, tylko szkoda mi pieniędzy wyrzuconych na regenerację Lucasa i wolałbym jeszcze pokombinować przy zmianie typu pompy potrzebujesz też innych przewodów i innej podstawy A ja słyszałem, że właśnie wymiana Lucasa na Boscha jest możliwa także bez zmiany podstawy,...
Źródło: citroenax.info/viewtopic.php?t=1453


Temat: Volvo 440 1.9 TD SAMOCZYNNIE WCHODZI NA WYSOKIE OBROTY
a zna sie ktoś na pompach lukas , bo wydaję mi się że przyczyna tych problemów jest regulator obrotów w pompie wtryskowej......
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=14000


Temat: [V40 1.9TD 98r.] Problem z silnikiem
Został wymieniony jakiś zaworek za 500 zeta i już jest dobrze. Mam pytanie czy ktoś ma jakieś schematy, instrukcję regulacji pompy wtryskowej LUCAS do 1,9 td 90 KM lub jakieś linki...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=1498


Temat: pompa lucas
Od 4 lat jeżdżę c220 z 1997 roku, pompa oczywiście Lucas, przebieg 400 tyś. km. Auto zawsze musiało być zapalane na dwa razy (wskazówka poprzedniego właściciela) bo inaczej zapalało się EPC i auto potrafiło zgasnąć. Wczoraj całkowicie odmówiło posłuszeństwa, silnik zapala ale kulawo chodzi i strasznie kopci na wolnych obrotach i w czasie jazdy, w wężyku do pompy czasami pokaże się jakiś pęcherzyk powietrza (tylko na wysokich obrotach) Pompa bez wycieków. Na filtrze paliwa przejechane 8 tyś. km. Komputer CDIF/2 pokazuje błąd P1482 (obwód wyjściowy sterownika świec żarowych), spalone są dwie świece. Myślę że to raczej nie powinno mieć wpływu na te dymienie i szarpanie silnika. Kolejny błąd to P1226 Obserwowałem położenie nastawnika wyprzedzenia wtrysku i pokazuje on wartość: rzeczywista żądana 4,93mm 12,29mm 4,06 9,01 przy zwiększonych obrotach te wartości się zmniejszają. Widać jakby zapłon był zbyt późny i dlatego też chyba kopci i jest słaby. Przestawiłem pompę do końca w przeciwnym kierunku jej obrotu i silnik zaczął pracować równiej i przestał kopcić. Wartości: rzeczywista żądana 6,19mm 10,63mm Na wyższych obrotach wartości się zmniejszają i znowu kopci. Niestety niema już możliwości dalszej regulacji pompą. Czy mogło się coś samo przestawić lub wyrobić że elektronika nie może bardziej przyśpieszyć zapłonu ? Myślę o sprawdzeniu i ewentualnie prawidłowym ustawieniu pompy. Na kole pasowym silnika jest podziałka, na korpusie silnika dokładnie pod napinaczem paska jest blaszka , ale czy to na niej powinno się ustawiać pompę ? W pompie po odkręceniu dwóch śrubek (torx) i wyjęci korka (jest w nim wkręcona...
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=2136


Temat: kontrolka EPC- pompa wtryskowa
witam Pojazd MB w202 C220D 97' pompa lucas WDB2021211A487130 też mam problem z nieszczęsnym EPC tylko że u mnie na diagnostyce wykazało następujące błędy: - P1227 Czujnik położenia w pompie wtryskowej/ obwód prądu - P1225 Regulacja cisnienia ssania błędny - naprawione - P1228 Mechanizm dawkowania/ pompa wtrysku. Błędny - P1705 Włącznik sprzęgła/ Błąd elektryczny . Obwód prądu - P1231 Pompa wtryskowa Układ ... się kontrolka EPC ) silnik jak zawsze pracuje na ok 700 obr teraz pracował mi pulsacyjnie na 1000-1200 obr ;/ nie wiem Mechanik powiedział mi że trzeba naprawić czapkę pompy nie ... co robić czy tą pompę czy coś innego NAPRAWIONE: CZUJNIK POŁOŻENIA IGLICY W POMPIE koszt naprawy 1800zł
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=3012


Temat: caro vs. caro+
kolektor dolotowy przykrywający od góry cały silnik z wtryskiwaczami osobnymi dla każdego cylindra. Jest kolektor wtryskiwaczy z puszką regulatora ciśnienia wtrysku. Jest elektryczna pompa paliwa w baku (zmieniony bak) tłocząca paliwo ... kolektorze dolotowym, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika, uchylenia przepustnicy, szybkości samochodu i zawartości tlenu w spalinach. Wszystkie sygnały przetwarzane są przez komputer, który steruje dawką wtryskiwanego paliwa i momentem wtrysku, zapłonem, szybkością biegu jałowego i zaworem filtru par paliwa, a zatem w GSI właściwie nic się nie reguluje (za to wszystko może się zepsuć!). Silnik ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego, zmieniony wałek ... W stosunku do GLE zmienione są tłoki (podobno). Na wale korbowym jest podwójne koło pasowe napędzające także hydrauliczną pompę wspomagania układu kierowniczego (kolejny płyn i kolejne rurki!). Oczywiście inna jest przekładnia ... i pali dużo więcej (przynajmniej u mnie). Z pozostałych zmian technicznych w stosunku do GLE inne są hamulce (z przodu tarczowe Lucasa, z tyłu bębnowe), inne serwo. Zmienione jest zawieszenie tylne...
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=1235


Temat: Płyn chłodniczy 428 C
w otwory koła zdemontować go ze stożkowego zakończenia wałka pompy, elementem ustalającym moment wtrysku jest standardowy klin na wałku, regulacja momentu wtrysku odbywa się za pomocą fasolkowatych otworów służących do zamontowania pompy na rozrządzie (3 szpilki) w innym przypadku koło posiada pośredni zabierak do którego jest przymocowane za pomocą 4 śrub m8 na klucz 10mm (raz spotkałem się z nietypowymi śrubami TORX-H to znaczy 5cio! kątna gwiazdka z bolcem pośrodku stosowana przez DELPHI do zabezpieczania pomp paliwa przed niepowołaną ingerencją) aby zdemontować pompę należy odkręcić 4 śruby ale absolutnie nie luzować centralnej nakrętki !! bo w tym rozwiązaniu nie ma klina i przestawienie momentu wtrysku będzie wymagało oddania pompy do regulacji i ponownego "zerowania" koła napędowego w tym przypadku regulacja momentu wtrysku możliwa jest jedynie na owych 4 śrubach i 4 "fasolkach" wywierconych w kole zębatym pompy, duży 5ty otwór służy do blokowania pompy w położeniu "0" za pomocą przyrządu (pręta lub wiertła Φ 8mm ) nie wiem po co bo nigdy z tego nie korzystam gdyż koła rozrządu posiadają cechy (znaki) służące do montażu taka pompa zamocowana jest na 3 szpilkach a w jej obudowie otwory są normalnie okrągłe co umożliwia regulację kąta wtrysku dopiero po zdemontowaniu pompy wody co jest generalnie bez sensu !! trzeba przecież spuścić płyn, co prawda nie uniemożliwia to odpalenia silnika (można go bez płynu puścić na kilkadziesiąt sekund) ale nie da się go zagrzać w celu stwierdzenia prawidłowej pracy pod obciążeniem... a wystarczyło zostawić w obudowie pompy wtryskowej opisane wyżej "fasolki" regulacyjne.... po tym właśnie można z zewnątrz rozpoznać typ montażu koła: jeśli w obudowie pompy są "fasolki" to koło zębate jest wciśnięte bezpośrednio na stożek wałka pompy z klinem, jeśli "fasolek" niema- mamy do czynienia z zabierakiem na 4 śruby... generalnie: jak zdejmiesz pompę wody i widzisz jedynie dużą (22mm) nakrętkę i gładką tarczę koła zębatego z 2 nagwintowanymi otworami (M8) do zamocowania ściągacza, to trzeba odkręcić tą nakrętkę i zbić lub ściągnąć koło pompy jeśli widać oprócz centralnej nakrętki dodatkowo 4 śruby i 1 duży otwór blokady to odkręcamy TYLKO te 4 ... raczej palce bez potrzeby i problemów nie będzie... powyższy opis dotyczy maszyn 428C i części maszyn 428D na rynku znajdują się maszyny wyposażone w nowe silniki Perkinsa z pompami DELPHI-LUCAS które przed demontażem należy ustawić w pozycji "0" ( czyli GZP ) zablokować specjalną śrubą w korpusie pompy i dopiero zabierać się do demontażu koła gdyż nie posiadają żadnego systemu ustalającego położenie koła zębatego względem wałka pompy !! ot, psikus... im nowsze tym bardziej skomplikowane w obsłudze....
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=6981


Temat: pompa wtryskowa
ustalającym moment wtrysku jest standardowy klin na wałku, regulacja momentu wtrysku odbywa się za pomocą fasolkowatych otworów służących do zamontowania pompy na rozrządzie (3 szpilki) w innym przypadku koło posiada pośredni ... do zabezpieczania pomp paliwa przed niepowołaną ingerencją) aby zdemontować pompę należy odkręcić 4 śruby ale absolutnie nie luzować centralnej nakrętki !! bo w tym rozwiązaniu nie ma klina i przestawienie momentu wtrysku będzie wymagało oddania pompy do regulacji i ponownego "zerowania" koła napędowego w tym przypadku regulacja momentu wtrysku możliwa jest jedynie na owych 4 śrubach i 4 "fasolkach" wywierconych w kole zębatym pompy, duży 5ty otwór służy do blokowania pompy w położeniu "0" za pomocą przyrządu (pręta lub wiertła Φ 8mm ) nie wiem po co bo nigdy z tego nie korzystam gdyż koła rozrządu posiadają cechy (znaki) służące do montażu taka pompa zamocowana jest na 3 szpilkach a w jej obudowie otwory są normalnie okrągłe co umożliwia regulację kąta wtrysku dopiero po zdemontowaniu pompy wody co jest generalnie bez sensu !! trzeba przecież spuścić płyn, co prawda nie uniemożliwia to odpalenia silnika (można go bez płynu puścić na kilkadziesiąt sekund) ale nie da się go zagrzać w celu stwierdzenia prawidłowej pracy pod obciążeniem... a wystarczyło zostawić w obudowie pompy wtryskowej opisane wyżej "fasolki" regulacyjne.... po tym właśnie można z zewnątrz rozpoznać typ montażu koła: jeśli w obudowie pompy są "fasolki" to koło zębate jest wciśnięte bezpośrednio na stożek wałka pompy z klinem, jeśli "fasolek" niema- mamy do czynienia z zabierakiem na 4 śruby... generalnie: jak zdejmiesz pompę wody i widzisz jedynie dużą (22mm) nakrętkę i gładką tarczę koła zębatego z 2 nagwintowanymi otworami (M8) do zamocowania ściągacza, to trzeba odkręcić tą nakrętkę i zbić lub ściągnąć koło pompy jeśli widać oprócz centralnej nakrętki dodatkowo 4 śruby i 1 duży otwór blokady to odkręcamy TYLKO te 4 śruby nie ruszając nakrętki centralnej, koło powinno lekko zsunąć się z ... maszyn 428C i części maszyn 428D na rynku znajdują się maszyny wyposażone w nowe silniki Perkinsa z pompami DELPHI-LUCAS które przed demontażem należy ustawić w pozycji "0" ( czyli GZP ) zablokować specjalną śrubą w korpusie pompy i dopiero zabierać się do demontażu koła gdyż nie posiadają żadnego systemu ustalającego położenie koła zębatego względem wałka pompy !! ot, psikus... im nowsze tym...
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=5017



Designed by Finerdesign.com